Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorBrossa, Joanca
dc.creatorPermanyer, Lluísca
dc.date[1992]ca
dc.date.accessioned2023-02-23T17:14:05Z
dc.date.available2023-02-23T17:14:05Z
dc.identifierDIG_A12981_lca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11350/97733
dc.descriptionEnregistrament sonor en casset. -- Títol al contenidor: "Correccions Brossa, dels 3 primers". -- Entrevista de Lluís Permanyer a Joan Brossa per al llibre publicat sota el títol "Brossa x Brossa: records" (Barcelona: La Campana, 1999). -- Joan Brossa explica diversos records de la seva infància i de la seva joventut (els Reis Mags i la carta dels reis, que Brossa de petit anava a tirar a la Llibreria Subirana acompanyat del seu pare; els focs d'artifici a la revetlla de sant Joan i les bombes de paper que enlairava amb el pare l'endemà des del terrat, elements sempre vinculats en Brossa amb l'alegria, com ara també el confeti; l'atracció intensa que sempre li va suscitar l'efecte visual que produeix l'eix on s'uneixen els raigs d'una roda en moviment, a propòsit d'una carreta amb què Brossa jugava de petit en una torreta que tenia la família al carrer de Tavern; el cosí del seu pare, Anton Brossa, vidrier d'ofici força destacat, i el seu caràcter peculiar, o la relació de Brossa amb els dos fills d'aquest cosí del pare, particularment amb Mario Brossa amb qui compartia l'afició per la màgia i els jocs de mans; l'amic de l'escola Pere Dale, que després va anar veient junt amb el seu cosí Mario Brossa; l'admiració per Busby Berkeley des que el va descobrir a la pel·lícula "Footlight parade" (1933), que va anar a veure al Cine Tívoli amb el cosí Mario; d'altra banda la temptativa de Brossa per aprendre l'ofici de gravador del pare, d'acord amb la voluntat de la família, però sense passar de ser-ne un aprenent, malgrat que valora l'avinentesa que va tenir llavors d'aprendre dibuix en una escola d'arts i oficis amb un mestre pintor d'imatges amic del pare anomenat Farriols, o de seguir unes classes de català setmanals amb el professor Eduard Artells). D'altra banda Brossa es refereix a la seva afició d'analitzar els propis somnis segons la psicoanàlisi, des que va començar estudiar Sigmund Freud i el seu mètode d'exploració psicològica a principis dels anys quaranta, com una via per a comprendre millor el seu interior al marge de l'interès artístic; i remarca el plaer que li produeix la contemplació del paisatge de muntanya (les manifestacions de la natura, particularment el fenomen de la tempesta, o l'efecte màgic de sorpresa que ofereix aquest paisatge en la descoberta dels rius enmig d'un bosc, els animals o la piuladissa dels ocells), tot destacant el Montseny per la seva diversitat; o en aquesta relació, la seva preferència de viatjar en tren per la varietat de paisatges que ofereix aquest mitjà de transport, contra la monotonia de viatjar en cotxe per carretera.ca
dc.formatmp3ca
dc.format.extent00:26:37ca
dc.language.isocatca
dc.publisherArxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBAca
dc.relation.isversionof11350/30917
dc.rights© Fundació Joan Brossa, VEGAP, Barcelonaca
dc.rights© Lluís Permanyerca
dc.sourceA12981ca
dc.subjectJoan Brossaca
dc.subjectLluís Permanyerca
dc.subjectCatalunyaca
dc.subjectEspanyaca
dc.subject1991-2000ca
dc.title[Precisions biogràfiques de Joan Brossa sobre la seva infantesa i la seva joventut o la psicoanàlisi]ca
dc.typeÀudioca
dc.creditlineCol·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Donació de Lluís Permanyerca
dc.format.tecnicacataleg1 fitxer : digital, mp3ca
dc.format.sourceCassetca
dc.accessrightsDEFAULTca
dc.format.versioConsultaca
dc.date.createdStandard1992ca


Ficheros en el ítem

Icon

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem