- Repositori Digital MACBA
- Fons documental
- Fons històric MACBA
- Exposicions
- Exposicions. Enregistrament audiovisual
- Ver ítem
MIRALDA MADEINUSA [Enregistrament audiovisual procés de muntatge/desmuntatge exposició] —22/10/2016-09/04/2017
Identificador –
DIG_A.HIS.04943_l
Técnica –
Arxiu de vídeo digital
Duración –
0:05:32
Idioma –
Idioma desconocido
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBA
© MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona
© De les obres: Antoni Miralda, VEGAP, Barcelona
Este registro se encuentra en proceso. Si tiene información adicional o detecta algún error, por favor, envíe un mensaje a arxiu@macba.cat
Resumen
L'exposició MIRALDA MADEINUSA recupera la totalitat dels projectes de l'artista vinculats als Estats Units. Comissariada per Vicent Todolí i produïda pel MACBA, es podrà veure a Barcelona des del 22 d'octubre de 2016 fins al març de 2017. En estreta col·laboració amb l'artista i amb el seu arxiu, l'exposició documenta per primera vegada i de manera exhaustiva els projectes realitzats per Miralda als Estats Units, que abasten des de meitat dels anys setanta fins a final dels noranta. Es reconstrueixen les instal·lacions més significatives i es presenten escultures, dibuixos, fotografies, enregistraments visuals, esbossos i altres materials que permetran fer-se una idea a l'abast i la complexitat dels projectes i dimensionar la voluntat col·lectiva que caracteritza la metodologia de l'artista. Entre les seves obres destacades, es mostra Breadline (1977), una monumental línia de pans presentada al Contemporary Arts Museum de Houston; Wheat & Steak (1981), una gran desfilada-performance pels carrers de Kansas City, una exposició al Nelson-Atkins Museum of Art i una cerimònia participativa a la Borsa de Cereals d'aquesta ciutat; El Internacional Tapas Bar & Restaurant (1984-1986), un experiment social i artístic obert juntament amb la restauradora Montse Guillén al barri de TriBeCa de Nova York; i Honeymoon Project (1986-1992), un casament simbòlic entre l'estàtua de la Llibertat de Nova York i l'estàtua de Colom de Barcelona realitzat a diverses localitzacions. Es presenta també la gran instal·lació que forma part de la Col·lecció MACBA Santa Comida (1984-1989), que recull el llegat de la cultura afrocaribenya a l'Amèrica d'avui (fins el 12 de febrer de 2017). Comissari: Vicent Todolí. Amb la col·laboració de: Alteza, Biocenter, Casa Bonay, EGM, Escola del Gremi de Flequers de Barcelona, FoodCultura, Panes creativos, Perelló 1898, Soon in Tokyo, Sr. i Sra. Cake, World Class. Amb cinc dècades de trajectòria artística, Antoni Miralda (Terrassa, Espanya, 1942) ha convertit un acte tan universal com el menjar en un univers creatiu. Instal·lat a París l'any 1962, va ser un pioner en la realització de treballs i rituals col·lectius que celebraven el cerimonial del menjar partint del color i el seu simbolisme. El crític Pierre Restany va valorar el seu treball individual i les col·laboracions amb altres artistes com Daniel Spoerri, Joan Rabascall, Dorothée Selz i, de forma continuada, amb Jaume Xifra. El 1972 es va traslladar a Nova York, on va desplegar diversos projectes participatius centrats en la fusió de cultures i les seves manifestacions populars. Com escrivia Umberto Eco l'any 1985: «Miralda corre per tot el món per recrear el vell ritual de la celebració.» Miralda ha desenvolupat un mètode propi centrat en la participació, la idea de ritualitat o cerimònia i la gastronomia. Amb un llenguatge inconformista, barroc i ple d'humor, que celebra els sentits i apropa l'art i la vida, duu a terme una exploració etnològica sobre el comportament humà.
Ficheros en el ítem: 1
- Nombre:
- DIG_A-HIS-04943_001_l.mp4
- Tamaño:
- 128.5Mb
- Formato:
- video MPEG-4
- Descripción:
- (00:05:35)
Descargar
Reproduce