Mostrar el registro sencillo del ítem
Quaderns d'àudio 04. The Road to Plunderphonia [Publicació]
dc.creator | MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona | ca |
dc.creator | RWM | ca |
dc.creator | Cutler, Chris | ca |
dc.date | 2011 | ca |
dc.date.accessioned | 2016-02-02T13:11:22Z | |
dc.date.available | 2016-02-02T13:11:22Z | |
dc.date.issued | 2016-02-02 | |
dc.identifier | DIG_A.HIS.03793_l | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11350/19883 | |
dc.description | A «The Road to Plunderphonia» Cutler analitza el paper crucial que desenvolupa la memòria –al voltant de la qual gira tant la creació com la interpretació de la música– i mira d'aclarir fins a quin punt la naturalesa específica d'un sistema de memòria dóna forma a la música que articula, fent especial èmfasi en el tercer i més recent d'aquests sistemes: l'enregistrament de so. Chris investiga com el fet i la pràctica de l'enregistrament sonor han transformat tots els aspectes de la producció i la recepció del so organitzat, donant lloc a nous gèneres i interpretacions. Si el mitjà és el missatge, aquest assaig és un intent d'entendre quin és el missatge d'aquest sistema. «The Road to Plunderphonia» es concep també com a complement a VARIACIONS, la sèrie de Ràdio Web MACBA sobre la història del collage sonor escrita per Jon Leidecker. A principis dels setanta, Chris Cutler va co-fundar The Ottawa Music Company –una orquestra de 22 compositors de rock– abans d'incorporar-se a les files del grup experimental britànic Henry Cow, amb el qual va realitzar gires, va gravar i va treballar en projectes de dansa i teatre durant els vuit anys següents. Posteriorment va co-fundar diversos grups amb membres de diferents nacionalitats, com ara Art Bears, News from Babel, Cassiber, The (ec) Nudes, p53 i The Science Group, a més de ser membre permanent de les bandes americanes Pere Ubu, Hail i The Wooden Birds. D'altra banda, Cutler ha participat en nombrosos projectes teatrals, cinematogràfics i radiofònics, i segueix col·laborant amb Fred Frith, Zeena Parkins, Jon Rose, David Thomas, Peter Blegvad, Daevid Allen, The Bad Boys Collective i els compositors espectralistes Iancu Dumitrescu i Ana Maria Avram. Entre els seus projectes recents destaquen encàrrecs per a la ràdio, diverses bandes sonores, peces per al Hyperion Ensemble, Signe de Trois per a sistema multi-canal, un projecte d'un any de durada de paisatges sonors diaris per a l'emissora londinenca Resonance FM i p53 for Orchestra and Soloists. També és el fundador i director del segell independent ReR Megacorp i del servei de distribució artístic Gallery and Academic i és l'autor de la col·lecció d'assajos teòrics File Under Popular, a més de molts altres articles publicats en setze llengües. | ca |
dc.format | ca | |
dc.language.iso | eng | ca |
dc.publisher | Arxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBA | ca |
dc.relation.isversionof | 11350/19562 | ca |
dc.relation.uri | https://www.macba.cat/ca/quaderns-audio-chris-cutler | ca |
dc.rights | © Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA) | ca |
dc.rights | © del text Chris Cutler | ca |
dc.source | A.HIS.03793 | ca |
dc.subject | Històric MACBA | ca |
dc.subject | 2011-2020 | ca |
dc.subject | Espanya | ca |
dc.subject | Catalunya | ca |
dc.subject | Barcelona | ca |
dc.title | Quaderns d'àudio 04. The Road to Plunderphonia [Publicació] | ca |
dc.title.alternative | Quaderns d'àudio 04. The Road to Plunderphonia [Publication] | en |
dc.title.alternative | Quaderns d'àudio 04. The Road to Plunderphonia [Publicación] | es |
dc.type | Text | ca |
dc.creditline | Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBA | ca |
dc.format.tecnicacataleg | Arxiu de text digital | ca |
dc.format.source | Arxiu digital | ca |
dc.accessrights | DEFAULT | ca |
dc.format.versio | Consulta | ca |
dc.title.series | 1007. Producte final | ca |
dc.title.series | ACT1004 | ca |
dc.date.createdStandard | 2011 | ca |