Show simple item record

dc.creatorMACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelonaca
dc.creatorJiménez de Cisneros, Rocca
dc.date30/06/2015ca
dc.date.accessioned2015-11-30T13:14:29Z
dc.date.available2015-11-30T13:14:29Z
dc.date.issued2015-11-13
dc.identifierDIG_A.HIS.03845_lca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11350/19701
dc.descriptionEl nom d'EVOL prové de la paraula catalana per Sambucus Ebulus, una espècie herbàcia de saüc amb una aroma fètida característica. Sota aquest paraigua, Roc Jiménez de Cisneros i Stephen Sharp fan el que ells anomenen "música per ordinador per hooligans" o també "rave synthesis". Des de 1996, els seus objectes de rave deconstruïts han aparegut als catàlegs de disogràfiques com Editions Mego, Diagonal, Entr'acte, Presto!?, i ALKU, i s'han presentat en forma d'instal·lació i en directe arreu del món. Malgrat que rebutgen la divisió entre alta i baixa cultura, la seva exploració estètica de la composició algorítmica es pot situar en un espai neutral entre l'acadèmia, la música experimental i la música de club. Amb influències que van des del més popular –de Basshunter a "Close Encounters of the Third Kind" – fins a música culta de compositors com ara György Ligeti i Hanne Darboven, el seu treball és voluntàriament relliscós quan es tracta d'encasellar-lo. Com el seu amic Goodiepal va dir fa un temps: "és música per ordinador radical". La llista de paraules clau que fan servir per delimitar la seva producció pot oferir pistes sobre algunes idees centrals i tangencials que manegen al seu treball: rave, síntesi, elasticitat, dilatació temporal, cronestèsia, substància enganxosa, hoovers, hiperobjecte, psicodèlia, estats alterats, fractal, espiral ascendent, espiral descendent, deformació, vandalisme, mereologia, botzines, kaiju, tetrafluoroetà, àcid, anti-humanisme, mentàsmic, clímax, recursiu, poing, anti-himne, estroboscòpic, continu, monòlit, assimetria, homeomorf, recurrència, fluorescència, phlop. SON[I]A parla amb Roc Jiménez de Cisneros sobre la seva deconstrucció i reinterpetació lliure del "Continuum" de György Ligeti i "Opus 17a" de Hanne Darboven, i com aquestes obres encaixen dins de la pràctica artística del duo. La conversa inclou idees poc usuals sobre el temps en la música, enginyeria inversa algorítmica, complexitat a través de la simplicitat, anti-clímax, música de trance ancestral, estats mentals estranys i el concepte de superavorriment de Dick Higgins.ca
dc.formatMP3ca
dc.format.extent1:30:20ca
dc.language.isoengca
dc.publisherArxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBAca
dc.relation.isversionof11350/19607ca
dc.relation.urihttps://rwm.macba.cat/ca/sonia/evol/capsulaca
dc.rights© Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA)ca
dc.rights© Roc Jiménez de Cisnerosca
dc.sourceA.HIS.03845ca
dc.subjectHistòric MACBAca
dc.subject2011-2020ca
dc.subjectEspanyaca
dc.subjectCatalunyaca
dc.subjectBarcelonaca
dc.titleSon[i]a #209. EVOL. Podcast amb Roc Jiménez de Cisneros [Publicació sonora]ca
dc.title.alternativeSon[i]a #209. EVOL. Podcast with Roc Jiménez de Cisneros [Sound publication]en
dc.title.alternativeSon[i]a #209. EVOL. Podcast con Roc Jiménez de Cisneros [Publicación sonora]es
dc.typeÀudioca
dc.creditlineCol·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBAca
dc.format.tecnicacatalegArxiu de so digitalca
dc.format.sourceArxiu digitalca
dc.accessrightsDEFAULTca
dc.format.versioConsultaca
dc.title.series1007. Producte finalca
dc.title.seriesACT1779ca
dc.date.createdStandard2015ca


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record