dc.description | Enregistrament sonor en casset. -- Títol al contenidor: "Brossa, 6 : 1, 'Dau al Set' ; [2], Tàpies". -- Entrevista de Lluís Permanyer a Joan Brossa per al llibre publicat sota el títol "Brossa x Brossa: records" (Barcelona: La Campana, 1999). -- Joan Brossa parla de l'origen de la revista "Dau al Set", sorgit d'un grup reunit per Joan Josep Tharrats entre alguns integrants de la revista "Algol" (Joan Brossa, Joan Ponç i Arnau Puig) i d'altres que n'havien comprat el número únic editat (Antoni Tàpies, Modest Cuixart i Tharrats mateix), amb la segurança que Tharrats s'oferia a fer-se càrrec de la impressió, de la distribució i del sosteniment econòmic de la revista. Brossa comenta el contingut dels primers números publicats de "Dau al Set" (l'aposta de Brossa per una línia més creativa, acceptada per la majoria del grup, en detriment de l'erudició que havia predominat als quatre primers números; l'oposició de Ponç i Tharrats a la proposta de Brossa de dedicar un número a Joan Miró amb motiu de la seva exposició a les Galerías Layetanas el 1949, i l'acord final d'editar la prosa de Brossa "Joan Miró dels ventalls" en un full solt de la revista; el desacord de Brossa a la iniciativa de Tharrats d'inscriure Juan-Eduardo Cirlot a Dau al Set a partir del número vuit de la revista, a qui Brossa qualifica de feixista; o el darrer acte conjunt de Dau al Set com a grup en l'exposició de la Sala Caralt l'octubre de 1951, en què la policia franquista va retirar-ne els textos en català de Brossa). D'altra banda Brossa denuncia un afer sobre unes maquetes d'uns números de "Dau al Set" excepcionals, concebudes en la línia creativa iniciada el 1949 i que guardava Brossa perquè Tharrats havia decidit no publicar-les; segons Brossa, Tharrats se'n va apropiar i en va vendre pel seu compte parts disgregades a Joan Abelló i a algun altre comprador, després que Brossa hagués cedit aquestes maquetes a l'exposició "Arte fantástico" celebrada a la Galería Clan de Madrid el 1953. D'altra banda Brossa parla de la seva relació amb els altres membres del grup als anys de Dau al Set (la influència de Brossa en el grup, la seva relació amb Joan Ponç i Antoni Tàpies, els títols de quadres deguts a Brossa, l'estada als Fuirosos el 1947 amb Lluís Maria Riera com a origen dels guions de cinema "Foc al càntir" i "Gart" que Brossa caracteritza, l'afició d'anar plegats al parc Atracciones Apolo, l'accés a la música que li va proporcionar Tàpies, o les accions o performances que a l'època feien Modest Cuixart, Ponç, Brossa, Tàpies i d'altres com Leopoldo Pomés o Pere Portabella). -- Com a colofó de l'entrevista, Joan Brossa en companyia de Pepa Llopis ensenya a Lluís Permanyer el mecanoscrit de la primera obra de teatre que va escriure, "El cop desert" (febrer de 1944), i es refereix a les obres que va escriure tot seguit, i.e. "Ja hi tinc un peu!" (agost de 1944) i peces curtes experimentals. | ca |