Mostrar el registre simple de l'ítem
Fons per a una col·lecció 2 [Enregistrament audiovisual exposició]
dc.creator | MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona | ca |
dc.date | 07/06/1996-06/01/1997 | ca |
dc.date.accessioned | 2018-02-05T11:44:08Z | |
dc.date.available | 2018-02-05T11:44:08Z | |
dc.identifier | DIG_A.HIS.05133_l | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11350/30091 | |
dc.description | L'objectiu d'aquesta segona presentació dels fons de la Col·lecció MACBA era mostrar que hi ha determinats components dadaistes i surrealistes latents en un gran nombre de propostes artístiques de períodes cronològics i àmbits geogràfics molt diferents. Les dues primeres seccions de l'exposició desenvolupaven les vessants lingüística i objectual, i tenien com a eix central els poemes de Joan Brossa. Els jocs visuals d'estructures bàsiques –lletres, paraules, signes, objectes i formes geomètriques– eren el punt de partida per explorar elements del llenguatge i enriquir-ne les possibilitats semàntiques, conceptuals i visuals. Així mateix, es presentaven treballs de Marcel Broodthaers, Marcel Mariën, Piero Manzoni, James Lee Byars, Jordi Colomer, Francesc Torres, Rogelio López Cuenca i Federico Guzmán. Les obres de Perejaume, Pepe Espaliú, Ramon Guillén-Balmes, Carmen Calvo, Ana Prada, Joan Rom, Rosemarie Trockel, Robert Llimós i Jana Sterbak associaven objectes quotidians i fragments de realitat trobats en processos de vinculació i/o descontextualització;d'aquesta manera mostraven el costat més intimista de l'art. Una mirada més irònica i transgressora s'apreciava en les obres de Miralda, Carlos Pazos i Tony Oursler. A. R. Penck, Jean-Michel Basquiat, Francesco Clemente, Luis Gordillo i una extensa selecció d'obres de Joan Ponç, Josep M. de Sucre, Zush i Ferran Garcia Sevilla, presentats en l'última secció de la mostra, posaven de manifest la profunda relació existent entre l'autor i les imatges que crea. Mitjançant la repetició obsessiva de certs elements gràfics o mitjançant una iconografia totalment personal, les seves obres són, sovint, una representació de la irracionalitat o de l'inconscient. | ca |
dc.format | MP4 | ca |
dc.format.extent | 0:03:21 | ca |
dc.publisher | Arxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBA | ca |
dc.relation.isversionof | 11350/27183 | ca |
dc.relation.uri | http://www.macba.cat/ca/expo-fons-colleccio-2 | ca |
dc.rights | © MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona | ca |
dc.rights | © De les obres: els artistes | ca |
dc.source | A.HIS.05133 | ca |
dc.subject | Històric MACBA | ca |
dc.subject | 1991-2000 | ca |
dc.subject | Espanya | ca |
dc.subject | Catalunya | ca |
dc.subject | Barcelona | ca |
dc.title | Fons per a una col·lecció 2 [Enregistrament audiovisual exposició] | ca |
dc.title.alternative | Holdings for a collection 2 [Audiovisual exhibition recording] | en |
dc.title.alternative | Fondo para una colección 2 [Grabación audiovisual exposición] | es |
dc.type | Vídeo | ca |
dc.creditline | Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBA | ca |
dc.format.tecnicacataleg | 1 enregistrament audiovisual : digital, mp4, col. | ca |
dc.format.source | VHS | ca |
dc.accessrights | DEFAULT | ca |
dc.format.versio | Consulta | ca |
dc.title.series | 0916. Reportatges fotogràfics i audiovisuals de les exposicions | ca |
dc.title.series | ACT0031 | ca |
dc.contributor.curator | Perelló Ferrer, Antònia M. | ca |
dc.contributor.curator | Queralt, Rosa | ca |
dc.date.createdStandard | [1996-1997] | ca |
Fitxers en aquest ítem
Descarrega
Reprodueix