Show simple item record

dc.creatorMACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelonaca
dc.date03/05/2002-01/09/2002ca
dc.date.accessioned2018-01-17T03:36:33Z
dc.date.available2018-01-17T03:36:33Z
dc.identifierDIG_A.HIS.05158_lca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11350/27222
dc.descriptionProcés sònic. Una nova geografia dels sons s’acostava a la creació musical electrònica dels últims deu anys i la seva hibridació amb les arts visuals. Des dels anys setanta, el caràcter processual i performatiu, propi de la música, ha anat guanyant protagonisme en les pràctiques artístiques. No ha de fer estrany, doncs, que el factor sonor s'hagi anat incorporant d’una manera espontània a les arts visuals i hagi contribuït a redefinir nous públics i mètodes de treball, així com sistemes alternatius de distribució i exhibició de les obres d'art. Procés sònic es va articular en tres àmbits diferenciats. Un primer escenari el constituïa l'exposició en si mateixa, que abordava la relació entre imatge i so electrònic a partir de vuit instal·lacions audiovisuals muntades específicament per a l'ocasió per Doug Aitken, Mathieu Briand, Coldcut, Flow Motion, Renée Green, Rupert Huber i Richard Dorfmeister (TOSCA), Mike Kelley, Gabriel Orozco, Scanner i David Shea. El segon àmbit el formava una base de dades consultable a la instal·lació de Martí Guixé Square / MPTree, que feia de sala de documentació prèvia a l'exposició. I, finalment, un lloc web que funcionava com a espai públic, de relacions no lineals que creixien exponencialment i desdibuixaven qualsevol geografia estètica preconcebuda. Procés sònic. Una nova geografia dels sons, planteja un apropament a la creació musical electrònica dels darrers deu anys, des de la perspectiva de la seva hibridació amb metodologies de les arts visuals. L´objectiu principal de Procés sònic és subratllar els punts de ruptura i els vícles de continuitat que apareixen a obres recents que utilitzen imatges i sons electrònics, d´artistes com Doug Aitken, Mathieu Briand, Coldcut, Flow Motion, Renée Green, Rupert Huber i Richard Dorfmeister (TOSCA), Mike Kelley, Gabriel Orozco, Scanner i David Shea, en relació amb experiències de performance sonora, l´anomenada actitut post-rock. Procés sònic. Una nova geografia dels sons ha estat concebuda i produïda pel Centre Georges Pompidou, Musée national d´art moderne de París i realitzada en col.laboració amb el MACBAca
dc.formatMP4ca
dc.format.extent0:02:24ca
dc.publisherArxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBAca
dc.relation.isversionof11350/27191ca
dc.relation.urihttps://www.macba.cat/ca/expo-proces-sonicca
dc.rights© MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelonaca
dc.rights© De les obres: els artistesca
dc.rightsAquest registre es troba en procés. Si teniu informació addicional o detecteu algun error, si us plau, envieu un missatge a arxiu@macba.catca
dc.sourceA.HIS.05158ca
dc.subjectHistòric MACBAca
dc.subject2001-2010ca
dc.subjectEspanyaca
dc.subjectCatalunyaca
dc.subjectBarcelonaca
dc.titleProcés Sònic [Enregistrament audiovisual exposició]ca
dc.title.alternativeSonic Process [Audiovisual exhibition recording]en
dc.title.alternativeProceso sónico [Grabación audiovisual exposición]es
dc.typeVídeoca
dc.creditlineCol·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBAca
dc.format.tecnicacatalegArxiu de vídeo digitalca
dc.format.sourceVHSca
dc.accessrightsCUSTOMca
dc.format.versioConsultaca
dc.title.seriesACT0268ca
dc.title.series0916. Reportatges fotogràfics i audiovisuals de les exposicionsca
dc.contributor.curatorAssche, Christine vanca
dc.date.createdStandard2002ca


Files in this item

Procés Sònic [Enregistrament audiovisual exposició]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record