Show simple item record

dc.creatorMACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelonaca
dc.creatorPiper, Adrianca
dc.date17/10/2003-18/01/2004ca
dc.date.accessioned2018-01-17T03:29:33Z
dc.date.available2018-01-17T03:29:33Z
dc.identifierDIG_A.HIS.05148_lca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11350/27221
dc.descriptionEls treballs d'Adrian Piper (Harlem, Nova York, 1948) estan arrelats en l'art conceptual. A partir de dibuixos, fotografies, performances, vídeos, instal·lacions i escrits, Piper planteja obertament temes com el racisme i el feminisme, i obliga l'espectador a reconsiderar els seus prejudicis i a adoptar una mirada crítica i compromesa. Per això, l’artista genera situacions en què la relació entre l'obra i l'espectador és directa i immediata, en un intent manifest de defugir qualsevol elitisme artístic. Piper va ser pionera en la utilització de la cultura popular. En la seva obra, Immanuel Kant, Aretha Franklin, Shiva i el funk van de bracet. La seva condició de dona afroamericana, així com la seva formació filosòfica i el seu interès pel ioga i el vedanta són inseparables de les seves manifestacions artístiques. L'exposició Adrian Piper, organitzada per la Generali Foundation de Viena, presenta un ampli espectre de l'obra d'aquesta artista, escriptora i filòsofa afroamericana, nascuda a Harlem (Nova York, 1948), bona part de la qual no s'havia vist abans a Europa. Des de les seves pintures i els primers treballs conceptuals dels anys seixanta, passant per les seves performances dels anys setanta, fins als seus treballs actuals. Qüestions com la manera en què l'espectador percep l'obra d'art i el paper que l'artista tria assumir, les possibilitats que té l'art de comunicar amb eficàcia qüestions polítiques i socials, i finalment la manera de plantejar aquesta confrontació de manera que no provoqui simples reaccions estètiques, constitueixen els objectius centrals que Adrian Piper persegueix amb la seva obra. Lluny de qualsevol tradició formalista, Piper defineix l'obra com la reacció de l'espectador davant d'ella, i el seu paper com a artista com a "paradigma de la societat". L'artista reflecteix en el seu treball – i d'aquesta manera, posa al descobert – el tracte que li dóna la societat com a subjecte concret: dona, afroamericana i artista. Des d'aquesta perspectiva, l'obra d'art i el subjecte artístic s'integren i el seu treball no es defineix com a art polític, sinó com una activitat específicament política. Comissària: Sabine Breitwieser. Producció: Generali Foundation de Viennaca
dc.formatMP4ca
dc.format.extent0:15:37ca
dc.publisherArxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBAca
dc.relation.isversionof11350/27171ca
dc.relation.urihttps://www.macba.cat/ca/expo-adrian-piperca
dc.rights© MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelonaca
dc.rights© De les obres: Adrian Piperca
dc.rightsAquest registre es troba en procés. Si teniu informació addicional o detecteu algun error, si us plau, envieu un missatge a arxiu@macba.catca
dc.sourceA.HIS.05148ca
dc.subjectHistòric MACBAca
dc.subject2001-2010ca
dc.subjectEspanyaca
dc.subjectCatalunyaca
dc.subjectBarcelonaca
dc.titleAdrian Piper. Des de 1965 [Enregistrament audiovisual exposició]ca
dc.title.alternativeAdrian Piper. Since 1965 [Audiovisual exhibition recording]en
dc.title.alternativeAdrian Piper. Desde 1965 [Grabación audiovisual exposición]es
dc.typeVídeoca
dc.creditlineCol·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBAca
dc.format.tecnicacatalegArxiu de vídeo digitalca
dc.format.sourceVHSca
dc.accessrightsCUSTOMca
dc.format.versioConsultaca
dc.title.seriesACT0275ca
dc.title.series0916. Reportatges fotogràfics i audiovisuals de les exposicionsca
dc.contributor.curatorBreitwieser, Sabineca
dc.date.createdStandard[2003-2004]ca


Files in this item

Adrian Piper. Des de 1965 [Enregistrament audiovisual exposició]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record