Fons per a una col·lecció 2 [Reportatge fotogràfic exposició]
dc.creator | MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona | ca |
dc.date | 07/06/1996-06/01/1997 | ca |
dc.date.accessioned | 2017-09-26T14:25:57Z | |
dc.date.available | 2017-09-26T14:25:57Z | |
dc.date.issued | 2015-03-12 | |
dc.identifier | DIG_A.HIS.00003_l | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11350/25254 | |
dc.description | L'objectiu d'aquesta segona presentació dels fons de la Col·lecció MACBA era mostrar que hi ha determinats components dadaistes i surrealistes latents en un gran nombre de propostes artístiques de períodes cronològics i àmbits geogràfics molt diferents. Les dues primeres seccions de l'exposició desenvolupaven les vessants lingüística i objectual, i tenien com a eix central els poemes de Joan Brossa. Els jocs visuals d'estructures bàsiques –lletres, paraules, signes, objectes i formes geomètriques– eren el punt de partida per explorar elements del llenguatge i enriquir-ne les possibilitats semàntiques, conceptuals i visuals. Així mateix, es presentaven treballs de Marcel Broodthaers, Marcel Mariën, Piero Manzoni, James Lee Byars, Jordi Colomer, Francesc Torres, Rogelio López Cuenca i Federico Guzmán. Les obres de Perejaume, Pepe Espaliú, Ramon Guillén-Balmes, Carmen Calvo, Ana Prada, Joan Rom, Rosemarie Trockel, Robert Llimós i Jana Sterbak associaven objectes quotidians i fragments de realitat trobats en processos de vinculació i/o descontextualització;d'aquesta manera mostraven el costat més intimista de l'art. Una mirada més irònica i transgressora s'apreciava en les obres de Miralda, Carlos Pazos i Tony Oursler. A. R. Penck, Jean-Michel Basquiat, Francesco Clemente, Luis Gordillo i una extensa selecció d'obres de Joan Ponç, Josep M. de Sucre, Zush i Ferran Garcia Sevilla, presentats en l'última secció de la mostra, posaven de manifest la profunda relació existent entre l'autor i les imatges que crea. Mitjançant la repetició obsessiva de certs elements gràfics o mitjançant una iconografia totalment personal, les seves obres són, sovint, una representació de la irracionalitat o de l'inconscient. | ca |
dc.format | JPEG | ca |
dc.publisher | Arxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBA | ca |
dc.relation.isversionof | 11350/12084 | ca |
dc.relation.uri | https://www.macba.cat/ca/expo-fons-colleccio-2 | ca |
dc.rights | © MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona | ca |
dc.rights | © De les obres: els artistes | ca |
dc.source | A.HIS.00003 | ca |
dc.subject | Històric MACBA | ca |
dc.subject | 2011-2020 | ca |
dc.subject | Espanya | ca |
dc.subject | Catalunya | ca |
dc.subject | Barcelona | ca |
dc.title | Fons per a una col·lecció 2 [Reportatge fotogràfic exposició] | ca |
dc.title.alternative | Holdings for a Collection 2 [Photographic exhibition report] | en |
dc.title.alternative | Fondo para una colección 2 [Reportaje fotográfico exposición] | es |
dc.type | Imatge | ca |
dc.format.pixeldimensions | 1000x665 | ca |
dc.format.resolution | 72 ppi | ca |
dc.creditline | Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBA | ca |
dc.format.tecnicacataleg | Arxiu d'imatge digital | ca |
dc.format.source | Arxiu digital | ca |
dc.accessrights | DEFAULT | ca |
dc.format.versio | Consulta | ca |
dc.title.series | 0916. Reportatges fotogràfics i audiovisuals de les exposicions | ca |
dc.title.series | ACT0031 | ca |
dc.contributor.photographer | Ricci, Rocco | ca |
dc.contributor.curator | Perelló Ferrer, Antònia M. | ca |
dc.contributor.curator | Queralt, Rosa | ca |
dc.date.createdStandard | 1996 | ca |
Files in this item
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download
Download