Mostrar el registre simple de l'ítem
Son[i]a #212. Podcast amb John Chowning [Publicació sonora]
dc.creator | MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona | ca |
dc.creator | Chowning, John | ca |
dc.date | 25/08/2015 | ca |
dc.date.accessioned | 2017-01-27T15:16:27Z | |
dc.date.available | 2017-01-27T15:16:27Z | |
dc.date.issued | 2017-01-26 | |
dc.identifier | DIG_A.HIS.03834_l | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11350/21513 | |
dc.description | La rellevància de la figura de John Chowning en la història de la música electrònica abasta diferents capítols perquè inclou diferents facetes, totes elles estretament vinculades. Com a compositor, el seu nom és un dels pocs ineludibles en qualsevol repàs a la música per ordinador feta als Estats Units a principis dels setanta. El 1964, amb l'ajuda de Max Mathews (dels llegendaris Bell Labs, on pràcticament va néixer la música feta per ordinador) i David Poole de la Universitat de Stanford, Chowning va començar a urtilitzar el laboratori d'Intel·ligència Artificial de Stanford per als seus experiments. Anys més tard, el 1974, fundava el Center for Computer Research in Music and Acoustics (CCRMA) a Stanford, un dels centres clau en la recerca de tecnologia musical al món. I finalment, com a desenvolupador, Chowning és el pare de la síntesi FM: la tècnica que va revolucionar per complet el món dels sintetitzadors i per tant el so de la música electrònica durant els anys vuitanta. SON[I]A entrevista John Chowning per traçar un recorregut històric a través de les diferents àrees de la seva trajectòria artística, amb especial èmfasi en el seu interès per la veu humana, la creació de noves sonoritats i l'aventura de ser pioner en una disciplina i una època en què utilitzar ordinadors per a generar música era un salt al buit entre l'excentricitat creativa i l'aventura científica. Escaleta del programa: 02:09 L'origen de l'interès pel so, 09:33 Modulació de freqüència, 13:15 Un univers de sons, 15:43 La tècnica de síntesi que va canviar el món, 20:28 De la intel·ligència artificial a la música per ordinador, 22:40 Veus humanes, veus computeritzades, 29:59 La síntesi FM arriba a les masses: l'aventura Yamaha. | ca |
dc.format | MP3 | ca |
dc.format.extent | 0:35:26 | ca |
dc.language.iso | eng | ca |
dc.publisher | Arxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBA | ca |
dc.relation.isversionof | 11350/21510 | ca |
dc.relation.uri | https://rwm.macba.cat/ca/sonia/john-chowning-/capsula | ca |
dc.rights | © Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA) | ca |
dc.rights | © John Chowning | ca |
dc.source | A.HIS.03834 | ca |
dc.subject | Històric MACBA | ca |
dc.subject | 2011-2020 | ca |
dc.subject | Espanya | ca |
dc.subject | Catalunya | ca |
dc.subject | Barcelona | ca |
dc.title | Son[i]a #212. Podcast amb John Chowning [Publicació sonora] | ca |
dc.title.alternative | Son[i]a #212. Podcast with John Chowning [Sound publication] | en |
dc.title.alternative | Son[i]a #212. Podcast con John Chowning [Publicación sonora] | es |
dc.type | Àudio | ca |
dc.creditline | Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBA | ca |
dc.format.tecnicacataleg | Arxiu de so digital | ca |
dc.format.source | Arxiu digital | ca |
dc.accessrights | DEFAULT | ca |
dc.format.versio | Consulta | ca |
dc.title.series | 1007. Producte final | ca |
dc.title.series | ACT1772 | ca |
dc.date.createdStandard | 2015 | ca |