Mostrar el registro sencillo del ítem
Son[i]a #200. Podcast amb Paul B. Preciado sobre Carol Rama. Escenes eliminades [Publicació sonora]
dc.creator | MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona | ca |
dc.creator | Preciado, Paul B. | ca |
dc.date | 31/12/2014 | ca |
dc.date.accessioned | 2015-11-30T12:29:49Z | |
dc.date.available | 2015-11-30T12:29:49Z | |
dc.date.issued | 2015-11-13 | |
dc.identifier | DIG_A.HIS.03846_l | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11350/19677 | |
dc.description | L'obra de Carol Rama no es va poder veure en el seu temps. No comptava amb un marc epistèmic-polític que ho fes possible. La censura la va relegar als marges de l'amateurisme i de l'obscè. I així, tot allò que s'hauria hagut de dir sobre Rama, mai no es va dir al seu moment. La qüestió és: estem preparats avui, des del museu del segle XXI, per Carol Rama? Nascuda a Torí, en el si d'una família de la burgesia industrial, la seva obra s'estén al llarg de set dècades (1936-2006) com un contra-arxiu que reconstrueix la història de les avantguardes del segle XX. Carol Rama experimenta amb l'informalisme, l'art abstracte concret i el povera, sense integrar-se mai en cap d'aquests corrents eminentment masculins. Amb els seus retrats de l'internament, els seus bricolatges orgànics o les seves auto-representacions animalistes, Rama va articulant una obra que transcendeix el material biogràfic, del que alhora es nodreix, per inventar un nou cos dissident i utòpic. SON[I]A parla amb Paul Beatriz Preciado, co-comissari, juntament amb Teresa Grandas, de l'exposició "La passió Segons Carol Rama". Preciado ens ofereix un recorregut assagístic per la trajectòria de l'artista i desgrana els successius processos de invisibilització als quals aquesta ha estat sotmesa, fins a convertir-se en "la nostra extemporània més absoluta". Escaleta del programa: 00:05 Introducció, 02:45 Carol Rama, ¿"camarada del nostre temps"?, 03:40 Contra una historiografia normalitzadora, 05:18 Acuarel·les, les representacions del tancament, 08:47 Pornografiar, eclipsar, 11:18 Dorinas i Appassionatas: els retrats dissidents, 13:24 Descobrir, invisibilitzar, 15:34 Una conversa impossible amb el seu temps, 17:38 De l'abstracció orgànica al "queer povera", 21:08 Una pintura sense pintura. Organismes ben definits però vulnerables, 22:52 El retorn a la figuració. Jo sóc la vaca boja, 26:11 La càmera obscura, 27:05 L'assalt dels sabers subalterns. Repensar la modernitat. | ca |
dc.format | MP3 | ca |
dc.format.extent | 0:17:34 | ca |
dc.language.iso | spa | ca |
dc.publisher | Arxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBA | ca |
dc.relation.isversionof | 11350/19608 | ca |
dc.relation.uri | https://rwm.macba.cat/ca/sonia/sonia-carol-rama-beatriz-preciado/capsula | ca |
dc.rights | © Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA) | ca |
dc.source | A.HIS.03846 | ca |
dc.subject | Històric MACBA | ca |
dc.subject | 2011-2020 | ca |
dc.subject | Espanya | ca |
dc.subject | Catalunya | ca |
dc.subject | Barcelona | ca |
dc.title | Son[i]a #200. Podcast amb Paul B. Preciado sobre Carol Rama. Escenes eliminades [Publicació sonora] | ca |
dc.title.alternative | Son[i]a #200. Podcast with Paul B. Preciado about Carol Rama. Deleted scenes [Sound publication] | en |
dc.title.alternative | Son[i]a #200. Podcast con Paul B. Preciado sobre Carol Rama. Escenas eliminadas [Publicación sonora] | es |
dc.type | Àudio | ca |
dc.creditline | Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBA | ca |
dc.format.tecnicacataleg | Arxiu de so digital | ca |
dc.format.source | Arxiu digital | ca |
dc.accessrights | DEFAULT | ca |
dc.format.versio | Consulta | ca |
dc.title.series | 1007. Producte final | ca |
dc.title.series | ACT1780 | ca |
dc.date.createdStandard | 2014 | ca |