Mostrar el registre simple de l'ítem

dc.creatorMACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelonaca
dc.creatorPreciado, Paul B.ca
dc.date31/12/2014ca
dc.date.accessioned2015-11-30T12:29:49Z
dc.date.available2015-11-30T12:29:49Z
dc.date.issued2015-11-13
dc.identifierDIG_A.HIS.03846_lca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11350/19677
dc.descriptionL'obra de Carol Rama no es va poder veure en el seu temps. No comptava amb un marc epistèmic-polític que ho fes possible. La censura la va relegar als marges de l'amateurisme i de l'obscè. I així, tot allò que s'hauria hagut de dir sobre Rama, mai no es va dir al seu moment. La qüestió és: estem preparats avui, des del museu del segle XXI, per Carol Rama? Nascuda a Torí, en el si d'una família de la burgesia industrial, la seva obra s'estén al llarg de set dècades (1936-2006) com un contra-arxiu que reconstrueix la història de les avantguardes del segle XX. Carol Rama experimenta amb l'informalisme, l'art abstracte concret i el povera, sense integrar-se mai en cap d'aquests corrents eminentment masculins. Amb els seus retrats de l'internament, els seus bricolatges orgànics o les seves auto-representacions animalistes, Rama va articulant una obra que transcendeix el material biogràfic, del que alhora es nodreix, per inventar un nou cos dissident i utòpic. SON[I]A parla amb Paul Beatriz Preciado, co-comissari, juntament amb Teresa Grandas, de l'exposició "La passió Segons Carol Rama". Preciado ens ofereix un recorregut assagístic per la trajectòria de l'artista i desgrana els successius processos de invisibilització als quals aquesta ha estat sotmesa, fins a convertir-se en "la nostra extemporània més absoluta". Escaleta del programa: 00:05 Introducció, 02:45 Carol Rama, ¿"camarada del nostre temps"?, 03:40 Contra una historiografia normalitzadora, 05:18 Acuarel·les, les representacions del tancament, 08:47 Pornografiar, eclipsar, 11:18 Dorinas i Appassionatas: els retrats dissidents, 13:24 Descobrir, invisibilitzar, 15:34 Una conversa impossible amb el seu temps, 17:38 De l'abstracció orgànica al "queer povera", 21:08 Una pintura sense pintura. Organismes ben definits però vulnerables, 22:52 El retorn a la figuració. Jo sóc la vaca boja, 26:11 La càmera obscura, 27:05 L'assalt dels sabers subalterns. Repensar la modernitat.ca
dc.formatMP3ca
dc.format.extent0:17:34ca
dc.language.isospaca
dc.publisherArxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBAca
dc.relation.isversionof11350/19608ca
dc.relation.urihttps://rwm.macba.cat/ca/sonia/sonia-carol-rama-beatriz-preciado/capsulaca
dc.rights© Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA)ca
dc.sourceA.HIS.03846ca
dc.subjectHistòric MACBAca
dc.subject2011-2020ca
dc.subjectEspanyaca
dc.subjectCatalunyaca
dc.subjectBarcelonaca
dc.titleSon[i]a #200. Podcast amb Paul B. Preciado sobre Carol Rama. Escenes eliminades [Publicació sonora]ca
dc.title.alternativeSon[i]a #200. Podcast with Paul B. Preciado about Carol Rama. Deleted scenes [Sound publication]en
dc.title.alternativeSon[i]a #200. Podcast con Paul B. Preciado sobre Carol Rama. Escenas eliminadas [Publicación sonora]es
dc.typeÀudioca
dc.creditlineCol·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBAca
dc.format.tecnicacatalegArxiu de so digitalca
dc.format.sourceArxiu digitalca
dc.accessrightsDEFAULTca
dc.format.versioConsultaca
dc.title.series1007. Producte finalca
dc.title.seriesACT1780ca
dc.date.createdStandard2014ca


Fitxers en aquest ítem

Icon

Aquest ítem apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostrar el registre simple de l'ítem