Mostrar el registre simple de l'ítem

dc.creatorMACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelonaca
dc.creatorPreciado, Beatrizca
dc.creatorDidi-Huberman, Georgesca
dc.date21/10/2014ca
dc.date.accessioned2015-07-16T23:39:51Z
dc.date.available2015-07-16T23:39:51Z
dc.date.issued2015-07-17
dc.identifierDIG_A.HIS.03244_lca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11350/13821
dc.descriptionEl PEI Obert comprèn les activitats obertes al públic programades pel Programa d'Estudis Independents (PEI) del MACBA. En aquesta ocasió, les sessions seran retransmeses per streaming obert en aquesta mateixa pàgina web. La llengua vehicular serà el francès. En aquests tres seminaris proposarem alguns preliminars per reflexionar sobre les emocions tenint en compte, a l'horitzó, la qüestió alhora estètica i política que plantegen. Què significa revelar les nostres emocions? Per exemple, exposar les nostres llàgrimes als altres? Hegel considera que el pathos és un «privilegi». Nietzsche el reconeix com un «origen», malgrat la tradició filosòfica que havia convertit l'emoció en un carreró sense sortida tant pel que fa al llenguatge com a l'acció. Analitzarem breument la manera en què Bergson considera, al contrari, la força de les emocions, mentre que Sartre o Merleau-Ponty exploren la seva capacitat d'obertura al món, Freud la seva naturalesa dialèctica, i Deleuze (a partir de Spinoza i Nietzsche) la seva potència intrínseca. Si emoció significa «moviment fora de ...», no hauríem de considerar, doncs, que l'emoció situa el jo fora de si? Georges Didi-Huberman Filòsof, historiador de l’art i assagista, és professor de l’Escola d’Estudis Superiors en Ciències Socials de París des de 1990. Va estudiar a l’Acadèmia Francesa de Roma, a la Villa I Tatti de Florència i al Warburg Institute de Londres, i ha impartit classes en universitats d’arreu del món. Les seves obres són fonamentalment assaigs sobre el seu camp professional, en especial sobre la història i la teoria de les imatges des del punt de vista estètic i filosòfic. Entre els seus textos destaquen Lo que vemos, lo que nos mira (1997), L'Image survivante. Histoire de l'art et temps des fantômes selon Aby Warburg (2002), Imágenes pese a todo. Memoria visual del Holocausto (2004), Gestes d'air et de pierre. Corps, parole, souffle, image (2005), Venus rajada. Desnudez, sueño, crueldad (2005), Ante el tiempo. Historia del arte y anacronismo de las imágenes (2006) i Ex-voto. Image, organe, temps (2006).ca
dc.formatMP4ca
dc.format.extent2:02:08ca
dc.language.isospaca
dc.language.isofreca
dc.publisherArxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBAca
dc.relation.isversionof11350/4373ca
dc.relation.urihttps://www.macba.cat/ca/pei-emocio-no-diu-joca
dc.rights© MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelonaca
dc.rights© Georges Didi-Hubermanca
dc.rights© Beatriz Preciadoca
dc.sourceA.HIS.03244ca
dc.subjectHistòric MACBAca
dc.subject2011-2020ca
dc.subjectEspanyaca
dc.subjectCatalunyaca
dc.subjectBarcelonaca
dc.titleL'emoció no diu "jo". Seminari PEI Obert [Enregistrament audiovisual activitat]ca
dc.title.alternativeEmotion Does Not Say ‘I’. Open PEI Seminar [Audiovisual activity recording]en
dc.title.alternativeLa emoción no dice "yo". Seminario PEI Abierto [Grabación audiovisual actividad]es
dc.typeVídeoca
dc.creditlineCol·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBAca
dc.format.tecnicacatalegArxiu de vídeo digitalca
dc.format.sourceArxiu de vídeo digitalca
dc.accessrightsDEFAULTca
dc.format.versioConsultaca
dc.title.series0917. Reportatges fotogràfics i audiovisuals de les activitatsca
dc.title.seriesACT1379ca
dc.rights.licenseCC BY-NC-ND 3.0 ESca
dc.date.createdStandard2014ca


Fitxers en aquest ítem

L'emoció no diu "jo". Seminari PEI Obert [Enregistrament audiovisual activitat]

Aquest ítem apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostrar el registre simple de l'ítem