Mostrar el registro sencillo del ítem
Hito Steyerl: Documentar (en) les societats de contro -- Makrabol: Els nous nuaments entre art i ciència -- Debat i conclusions amb Brian Hmes -- Dmitry Vilensky (Chto delat?): Col·lectivisme artístic després de l'avantguarda -- Doug Ashford (Group Material): La reinvenció de l'activisme artístic -- Els nous productivismes [Enregistrament audiovisual activitat]
dc.creator | MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona | ca |
dc.creator | Ashford, Doug | ca |
dc.creator | Vilensky, Dimitry | ca |
dc.creator | Steyerl, Hito | ca |
dc.creator | Holmes, Brian | ca |
dc.date | 28/03/2009 | ca |
dc.date.accessioned | 2016-04-18T09:40:37Z | |
dc.date.available | 2016-04-18T09:40:37Z | |
dc.date.issued | 2016-04-18 | |
dc.identifier | DIG_A.HIS.00131_l | ca |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11350/20042 | |
dc.description | L'art revolucionari soviètic produït entre les dècades de 1910 i 1930 continua exercint una gran influència sobre nombrosos aspectes del nostre model cultural. Tanmateix, la manera d'evocar aquest art ha oscil·lat històricament entre la fetitxització de les seves invencions formals i l'exaltació del seu idealisme, mostrat com una impossibilitat voluntarista dins d'una quimera («la» revolució a imatge i semblança d'un monstre mitològic que sempre acaba devorant els seus fills). Certes visions dominants sobre les avantguardes soviètiques han sufocat el seu caràcter d'esdeveniment, d'irrupció poderosa de la singularitat i la diferència en el decurs de la història de l'art i també de la política. Així mateix, han obviat el gran ressò que ha tingut la potència d'aquest esdeveniment des d'aleshores i fins avui en la recerca d'una politicitat de l'art que, per necessitat, ha de ser sempre renovada. Aquest seminari reflexiona sobre l'actualitat de certs debats que s'han produït en el si de l'art soviètic revolucionari, en un doble sentit: De quina manera l'ona expansiva d'aquell esdeveniment reverbera encara avui?, i també, en quines formes és possible apropiar-se alguns dels seus procediments, models i eines? Amb aquest fi, ens acostem al cas proposat mitjançant un triple moviment. En primer lloc, es tracta d'articular una genealogia; en segon lloc, d'aplicar una lectura crítica; i en tercer lloc, de rastrejar l'actualització d'alguns dels seus debats i pràctiques, entre els quals, per a aquest seminari, hem triat els que van tenir lloc entorn de la irrupció del productivisme i de la factografia. Segurament, cada un d'aquests moviments d'aproximació genera tants interrogants com certeses. Quina pot ser l'actualitat d'un art de la producció quan hi ha en curs una revolució del model de producció capitalista? Quin seria el seu programa posfordista? Com posar en pràctica una articulació entre art i producció que no contribueixi a l'expansió de les formes estetitzades de la política o del consum de masses? Quin sentit té un art dedicat al registre dels fets, en el marc de les societats de la vigilància i el control? On se situen els processos de transformació radical de les nostres societats, als quals les noves politicitats de l'art han de contribuir? Aquest seminari forma part del PEI. Programa. 27 de març, de 18 a 21 h, i 28 de març, d'11 a 20 h. Divendres, 27 de març 18 h Devin Fore: "Labor sans phrase" 19.30 h Christina Kiaer: "La producció artística de l'objecte socialista". Dissabte, 28 de març 11 h Doug Ashford (Group Material): "La reinvenció de l'activisme artístic" 12.30 h Dmitry Vilensky (Chto delat?): "Col·lectivisme artístic després de l'avantguarda" 16 h Makrolab: "Els nous nuaments entre art i ciència" 17 h Hito Steyerl: "Documentar (en) les societats de control" 18.30 h Debat i conclusions amb Brian Holmes Participants Devin Fore és professor al departament d'alemany de la Universitat de Princeton. Actualment és research fellow a The American Academy de Berlín. Ha publicat assajos a les revistes New German Critique i Grey Room, i ha estat editor d'una edició especial de la revista October sobre la factografia soviètica. Christina Kiaer és professora d'història de l'art a la Universitat de Northwestern. Ha publicat "Imagine No Possessions: The Socialist Objects of Russian Constructivism" i ha estat editora del llibre "Everyday Life in Early Soviet Russia: Taking the Revolution Inside". Doug Ashford és professor a l'Escola d'Art de The Cooper Union. També és artista visual i durant anys va ser membre del col·lectiu Group Material, amb el qual va participar en més de quaranta exposicions i projectes públics, entre els quals destaquen "The Castle", "Democracy" i "AIDS Timeline". Dmitry Vilensky és membre de Chto delat?, fundada l'any 2003 a Sant Petersburg. Aquesta plataforma obre un espai entre la teoria, l'art i l'activisme. Entre els seus membres hi ha artistes, crítics, filòsofs i escriptors. Makrolab és un projecte que combina art i ciència, que va liderar l'artista eslovè Marko Peljhan. Es tracta d'un laboratori sostenible temporal dissenyat per donar suport a artistes i científics que treballen i conviuen aïllats durant períodes de fins a 120 dies. Hito Steyerl és cineasta i escriptora resident a Berlín. Actualment és professora invitada de media creation a la Universitat de Belles Arts de Berlín. Escriu sobre les implicacions polítiques de l'art. Brian Holmes és crític d'art, teòric cultural i activista. És autor de "Hieroglyphs of the Future" i "Unleashing the Collective Phantoms: Essays in Reverse Imagineering", i publica al blog Continental Drift | ca |
dc.format | MP4 | ca |
dc.format.extent | 6:39:05 | ca |
dc.language.iso | eng | ca |
dc.language.iso | spa | ca |
dc.publisher | Arxiu. Centre d'Estudis i Documentació MACBA | ca |
dc.relation.isversionof | 11350/19893 | ca |
dc.relation.uri | https://www.macba.cat/ca/els-nous-productivismes | ca |
dc.rights | © MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona | ca |
dc.rights | © Doug Ashford | ca |
dc.rights | © Dimitry Vilensky | ca |
dc.rights | © Hito Steyerl | ca |
dc.rights | © Brian Holmes | ca |
dc.source | A.HIS.00131 | ca |
dc.subject | Històric MACBA | ca |
dc.subject | 2001-2010 | ca |
dc.subject | Espanya | ca |
dc.subject | Catalunya | ca |
dc.subject | Barcelona | ca |
dc.title | Hito Steyerl: Documentar (en) les societats de contro -- Makrabol: Els nous nuaments entre art i ciència -- Debat i conclusions amb Brian Hmes -- Dmitry Vilensky (Chto delat?): Col·lectivisme artístic després de l'avantguarda -- Doug Ashford (Group Material): La reinvenció de l'activisme artístic -- Els nous productivismes [Enregistrament audiovisual activitat] | ca |
dc.title.alternative | Hito Steyerl: Documentar (en) les societats de contro -- The New Productivisms [Audiovisual activity recording] | en |
dc.title.alternative | Hito Steyerl: Documentar (en) les societats de contro -- Los nuevos productivismos [Grabación audiovisual actividad] | es |
dc.type | Vídeo | ca |
dc.creditline | Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBA | ca |
dc.format.tecnicacataleg | Arxiu de vídeo digital | ca |
dc.format.source | Arxiu de vídeo digital | ca |
dc.accessrights | DEFAULT | ca |
dc.format.versio | Consulta | ca |
dc.title.series | 0917. Reportatges fotogràfics i audiovisuals de les activitats | ca |
dc.title.series | ACT0701 | ca |
dc.rights.license | CC BY-NC-ND 3.0 ES | ca |
dc.date.createdStandard | 2009 | ca |
Ficheros en el ítem
Descargar
Reproduce
Descargar
Reproduce
Descargar
Reproduce
Descargar
Reproduce