- Repositori Digital MACBA
- Fons documental
- Fons històric MACBA
- Exposicions
- Exposicions. Enregistrament audiovisual
- Ver ítem
José Antonio Hernández-Díez. No tinc por de cap mal [Enregistrament audiovisual exposició] —15/03/2016-26/06/2016
Identificador –
DIG_A.HIS.04143_l
Técnica –
Arxiu de vídeo digital
Duración –
0:06:43
Idioma –
Castellano
Col·lecció MACBA. Centre d'Estudis i Documentació. Fons Històric MACBA
© MACBA Museu d'Art Contemporani de Barcelona
© De les obres: José Antonio Hernández-Díez
Este registro se encuentra en proceso. Si tiene información adicional o detecta algún error, por favor, envíe un mensaje a arxiu@macba.cat
Resumen
José Antonio Hernández-Díez (Caracas, Veneçuela, 1964) despunta dins l'escena internacional quan comença a arrelar la idea de l'art contemporani com un llenguatge global i es qüestiona el domini dels artistes europeus i nord-americans. Participa en mostres cabdals com "Aperto '93: Emergency/Emergenza" a la 45 Biennal de Venècia (1993), "Beyond Borders", la primera Biennal de Gwangju (1995), i "Cocido y crudo" al Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid, 1994. Les seves exposicions inclouen fotografia, escultura, vídeo i dibuix; metafísica combinada amb un humor adolescent; produccions de luxe al costat de materials «pobres» no gens convencionals. "No tinc por de cap mal" presenta obres de finals dels vuitanta i principis dels noranta, algunes de les quals no s'havien vist des que es van exposar per primera vegada, junt amb un nou projecte desenvolupat específicament per a l'ocasió. La present exposició recupera els primers treballs experimentals amb vídeo d'Hernández-Díez, al costat d'altres obres primerenques realitzades amb suport de pantalles i vitrines. S'hi inclouen, per exemple, tres peces que es van presentar en la seva primera exposició monogràfica, "San Guinefort y otras devociones", que va tenir lloc a la Sala RG de Caracas entre juliol i agost de 1991 i que va constituir una autèntica fita. Aquesta exposició proclamava el que l'artista va qualificar de «nova iconografia cristiana» i oferia –amb paraules del seu col·lega Meyer Vaisman– «una visió tecnopop dels símbols més venerats del catolicisme». L'obra d'Hernández-Díez sembla secundar i alhora sotmetre a un qüestionament perpetu la idea que, a l'Amèrica Llatina, l'empenta racionalista i científica de la Il·lustració no va trencar el progrés del Barroc cap a la modernitat. Al llarg dels últims trenta anys, veiem com el seu art sincrètic forceja amb la superstició, la moralitat i la religió, mentre es mostra fascinat per l'ètica i la tecnologia. Els seus treballs tracten tant de la desigualtat social, la violència i l'agitació com de la cosmètica i els béns de consum, i inclouen objectes domèstics i quotidians al costat d'altres provinents de la cultura urbana o del camp dels esports. Hernández-Díez sembla confirmar amb la seva obra la teoria que la discontinuïtat és més probable que la continuïtat. En comptes d'una ortodòxia intrínseca, hi descobrim una inacabable seqüència d'invencions visuals i iconogràfiques, com si cada peça estigués dissenyada per articular unes circumstàncies culturals, personals i històriques específiques. Les seves obres negocien amb la creació artística com una pràctica carregada amb el pes de l'opacitat, la veneració i la mortalitat, però també aposten per una cultura viva que es reanima contínuament. A més del repte de retornar a la vida aquestes obres històriques, "No tinc por de cap mal" presenta un nou projecte d'Hernández-Díez que cal entendre com un eco conceptual. Aquesta nova sèrie comprèn un estudi iconogràfic de filaments de bombetes, no sols com un afegit al tema de la revelació elèctrica i la visibilitat que tracten les seves obres, sinó també com un desafiament a plantejar-se què batega sota les grans metàfores de la llum. Comissaris: Latitudes (Max Andrews & Mariana Cánepa Luna)
Ficheros en el ítem: 1
- Nombre:
- DIG_A-HIS-04143_001_l.mp4
- Tamaño:
- 154.6Mb
- Formato:
- video MPEG-4
- Descripción:
- (00:06:40)
Descargar
Reproduce